Radviliškio g. 86, LT-76369 Šiauliai              Tel./faks. +370 41 54 30 14              El. p. auksinis.raktelis@splius.lt

RESPUBLIKINĖ IKIMOKYKLINIO IR PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ĮSTAIGŲ STEAM VEIKLŲ FOTOGRAFIJŲ PARODA “MAŽIEJI GAMTOS TYRINĖTOJAI”
Steam-parodos-viršelis-768x527
RESPUBLIKINĖ IKIMOKYKLINIO IR PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ĮSTAIGŲ MOKYTOJŲ, ŠVIETIMO PAGALBOS SPECIALISTŲ UGDYMO PRIEMONIŲ PARODA „SPECIALIŲJŲ UGDYMOSI POREIKIŲ TURINČIŲ VAIKŲ UGDYMAS PER PERCEPCINIUS POJŪČIUS“
paroda

Steigėjas
sm_savivaldybe_baneris
2024-01-18_09-37-55
musu-darzelis-img
ŠMSM-1
vaiku-linija-lt-177x82
kimochi
RUDENS TAKELIU
Be-pavadinimo-300x225
SMALSIEJI INŽINIERIAI
VIRŠELIS-768x607
Tarptautinis projektas „Vaiko kelias į gražią kalbą“
logotipas-1
sveika_mokykla_logotipas_RGB (2)
Screenshot 2021-11-10 at 08.58.49
Screenshot 2021-11-10 at 08.58.37
Competent_2022_5_lt_7627c

EKSPERIMENTAS „PAVIRŠIAUS ĮTEMPIS“, 2021-09-15

„Nykštukų“ grupės ugdytiniai drauge su pedagoge Regina atliko eksperimentą „Paviršiaus įtempis“.

Tikslas: išsiaiškinti, kas yra paviršiaus įtempis?

Uždaviniai:

– susipažinti su medžiagomis;

– išsiaiškinti eksperimento eigą;

– turtinti vaikų žodyną naujomis sąvokomis;

Eksperimento metodai: pokalbis, stebėjimas, bandymas.

Laukiamas rezultatas: vaikai įsitikins, kad vanduo per marlę neprabėga, išsiaiškins, kas yra paviršiaus įtempis.

Priemonės: pusės litro stiklainis, vanduo, marlė, gumelės, dantų krapštukai.

Eksperimento eiga: į stiklainį įpylėme vandens, marlės gabalėlį perlenkėme du kartus, uždėjome ant stiklainio ir užmovėme gumelę. Greitai apvertėme stiklainį – vanduo per marlę nebėga, kodėl? Tai vyksta, dėl paviršiaus įtempio.

Dantų krapštukus iš apačios prakišome pro marlę – krapštukai pakilo į vandens paviršių, bet vanduo neišbėgo iš stiklainio. Pakreipėme stiklainį ir leidome vandeniui išbėgti.

Eksperimento išvados: jeigu apverstą stiklainį laikome tiesiai, paviršius įsitempia ir vanduo neprabėga, o stiklainį pakreipus, paviršius neįsitempęs, vanduo išbėga lauk.