EKSPERIMENTAS „PAVIRŠIAUS ĮTEMPIS“, 2021-09-15
„Nykštukų“ grupės ugdytiniai drauge su pedagoge Regina atliko eksperimentą „Paviršiaus įtempis“.
Tikslas: išsiaiškinti, kas yra paviršiaus įtempis?
Uždaviniai:
– susipažinti su medžiagomis;
– išsiaiškinti eksperimento eigą;
– turtinti vaikų žodyną naujomis sąvokomis;
Eksperimento metodai: pokalbis, stebėjimas, bandymas.
Laukiamas rezultatas: vaikai įsitikins, kad vanduo per marlę neprabėga, išsiaiškins, kas yra paviršiaus įtempis.
Priemonės: pusės litro stiklainis, vanduo, marlė, gumelės, dantų krapštukai.
Eksperimento eiga: į stiklainį įpylėme vandens, marlės gabalėlį perlenkėme du kartus, uždėjome ant stiklainio ir užmovėme gumelę. Greitai apvertėme stiklainį – vanduo per marlę nebėga, kodėl? Tai vyksta, dėl paviršiaus įtempio.
Dantų krapštukus iš apačios prakišome pro marlę – krapštukai pakilo į vandens paviršių, bet vanduo neišbėgo iš stiklainio. Pakreipėme stiklainį ir leidome vandeniui išbėgti.
Eksperimento išvados: jeigu apverstą stiklainį laikome tiesiai, paviršius įsitempia ir vanduo neprabėga, o stiklainį pakreipus, paviršius neįsitempęs, vanduo išbėga lauk.